Розділи

postheadericon Запобігання та протидія булінгу (цькуванню) в закладі освіти

ТЕЛЕФОН ДОВІРИ

(061) 286-27-02

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

БУЛІНГ– це дія або бездіяльність, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого була або могла бути заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Крім цього, внесено відповідні доповнення до статей Закону «Про освіту», які визначають права та обов’язки засновника та керівника закладу освіти, педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу здобувачів освіти та їхніх батьків.

Зокрема, передбачено обов’язок засновника закладу освіти вживати заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

Керівник закладу освіти має забезпечувати створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

  • розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видавати рішення про проведення розслідування;
  • забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Передбачено також  зобов’язання закладів освіти забезпечувати на своїх веб-сайтах відкритий доступ до правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду заяв (з дотриманням конфіденційності) про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків.

Педагогічні працівники:

мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Зміни щодо протидії булінгу внесено також до спеціальних законів «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про вищу освіту».

Запроваджується адміністративна відповідальність за булінг. Так, доповненою статтею 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що булінг (цькування), що вчиняється стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Якщо цькування вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, то штраф становитиме від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Також передбачено, що неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів поліції про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ?

  • Подайте керівнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) щодо вашої дитини;
  • Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (вихователі, педагоги, керівництво садку, психолог, батьки інших дітей).

Якщо вирішити ситуацію з булінгом на рівні дитячого садку не вдається – зверніться в поліцію!

 

ЯКЩО ВАША ДИТИНА АГРЕСОР?

  • Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки;
  • Поясніть дитині, що за вчинення булінгу (цькування) наступає адміністративна відповідальність;
  • Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку; повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою;
  • Зверніться до психолога закладу дошкільної освіти і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час відвідування закладу;
  • Дотримуйтесь рекомендацій комісії з розгляду випадків булінгу, щодо вашої дитини.

Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу! Це тривалий процес, який потребує витримки і терпіння!

 

 

ДЕ ОТРИМАТИ ДОПОМОГУ?

Якщо Вам необхідна правова допомога (юридична консультація, складання заяви, інших документів) – до Єдиного контакт-центру безоплатної правової допомоги за номером 0 800 213 103*.

ВАЖЛИВО: діти мають право безоплатно отримати послуги адвоката (складання заяв, представництво в суді).

Якщо дитині необхідна психологічна допомога – зверніться на Національну дитячу «гарячу лінію» для дітей та батьків з питань захисту прав дітей за номером 116-111 .

 

 

 

ПОРЯДОК

реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування)  батьки, законні представники дитини, вихователль, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.

2. Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:

2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку  булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.

3. Результати службового розслідування викладаються в акті.

4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє  Дніпровський  відділ поліції ВП ГУНП в Запорізькій області та службу у справах дітей по Дніпровському району.

5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та  доводиться до відома  постраждалого.

6. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

Процедура подання  заяви про випадки булінгу (цькування)

під час освітньо — виховного процесу

   Педагогічні працівники зобов’язані повідомляти керівництво закладу дошкільної освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогів, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якої вони були особисто або інформацию,  яку отримали від іншої особи, вживати невідкладні заходи для припинення булінгу (цькування).

    

Зразок заяви

Директору  ДНЗ № 175 «Оленка»
П.І.Б

від кого _________________
(ПІБ повністю представника
дитини, домашня адреса,
контактний телефон)

Заява

Доводжу до Вашого відома, що останнім часом моя донька (син), ПІБ дитини, яка (який) відвідує групу ……. (назва групи), постійно зазнає морального та фізичного тиску з боку…… (ПІБ образника). Прошу терміново
розібратися в ситуації що склалася.

 

 

                 дата                                                                                         підпис                                                                                                                           

 

ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ

у 2020/2021 н.р. 

 

Назва заходу Вікова категорія Термін Відповідальний
1 Опрацювання листа МОН від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу  

педагоги

батьки

вересень

2020 року

вихователь –методист Кисленко С.Г.
2. Створення бази інструментарію для діагностування рівня психоемоційної напруги, тривожності, агресивності в дитячому колективі діти від 3до 6 років вересень

2020 року

практичний психолог Піскунова С.А.
3. Створення бази інструментарію для діагностування рівня психоемоційного мікроклімату,   рівня конфліктності в педагогічному колективі педагогічні працівники жовтень

2020

практичний психолог Піскунова С.А.
4 Створення банку даних дітей «групи ризику» діти від 3до 6 років вересень-жовтень 2020 вихователь –методист Кисленко С.Г.
5 Спостереження за міжособистісною поведінкою дітей та мікрокліматом в колективі діти від 3до 6 років щотижнево  . практичний психолог Піскунова С.А
6. Анкетування учасників освітнього процесу з питань обізнаності з поняттям булінгу педагоги

батьки

жовтень

2020

вихователь –методист Кисленко С.Г. .
7. Проектна методика визначення психологічного мікроклімату «Я в садку» діти 6 року життя жовтень

2020

практичний психолог Піскунова С.А
8 Відповідно до річного плану роботи провести теоретично-практичний семінар.

Тема:  «Виховуємо соціально компетентного дошкільника».

 

педагоги листопад

2020

вихователь-методист Кисленко С.Г.
9 Підготувати практичний матеріал для роботи педагогам «Скарбничка ігрових вправ     соціальних навичок ефективної взаємодії» педагоги листопад

2020

вихователь-методист Кисленко С.Г.
10 Презентація мідіапродуктів щодо використання у роботі з дітьми педагоги березень

2021

вихователь-методист Кисленко С.Г.
11 Тренінг  з батьками «Жорстоке поводження з дітьми» батьки

педагоги

квітень

2021

практичний психолог Піскунова С.А
12 Вивчення законодавчих документів,  технологій  проти булінгу педагоги вересень 2020

травень 2021

вихователь –методист Кисленко С.Г.
13 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків діти від 3до 6 років щодня педагоги
14 Створення морального безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної взаємодії під час організація діяльності дітей. діти від 3до 6 років щодня педагоги
15 Впровадження парціальної програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років «Вчимося жити разом» Піроженко Т.О.

Хартман О.Ю.

 

діти від 3до 6 років щодня педагоги

Допоміжні матеріали

 

Посібник для батьків >>>

Навчіть дитину захищатись >>>

 

 

Комментарии запрещены.

Районний етап обласного фестивалю «Технологічний парк художньо-педагогічних ідей» 

ШАНОВНІ БАТЬКИ

МАЙБУТНІХ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ!

Заяви про зарахування дітей до ЗДО на 2021/2022 н.р. будуть прийматись за відповідним графіком. Дату та час повідомимо додатково.Будь ласка, чекайте на телефонний дзвінок.

 

НАБІР ДІТЕЙ

на 2021/2022 н.р. 

1-а молодша група (з 2 до 3 років)– 35 дітей;

2-а молодша група (з 3 до 4 років)– 10 дітей;

Середня група (з 4 до 5 років)–  добір у разі вивільнення місць;

Старша група (з 5 до 6 років) – добір у разі вивільнення місць;

Спеціальні групи — добір у разі вивільнення місць.